Rehabilitacja dzieci

Rehabilitacja dzieci, dziecko ćwiczące na piłceRehabilitacja dzieci jest w dzisiejszych czasach absolutnie niezbędna w obliczu powszechnego problemu jakim są wady postawy powstające u coraz młodszych dzieci. Szacuje się że ok 60-70% z nich posiada nieprawidłowości w układzie kostno-wiezadłowo-stawowym. Zła kondycja młodzieży, spowodowana zbyt małą ilością wysiłku fizycznego przy równoczesnym zbyt długim pozostawaniu w nieprawidłowej pozycji siedzącej, jest wynikiem wciąż rosnącej liczby dzieci z wadami postawy. Taki nieprawidłowy tryb życia sprzyja pogorszeniu deformacji.

Wady postawy u dzieci – to szereg osobniczych odchyleń postawy ciała od wzorców uznawanych za „normę” stosowną do wieku, płci, typów budowy, podłoża morfologicznego i funkcjonalnego. Wada postawy oznacza odmienność ogólnej sylwetki ciała od odpowiedniego wzorca.

Najczęstszą przyczyną wad postawy jest nieprawidłowe napięcie mięśniowe, które powoduje ich osłabienie, trudności w pracy i brak kontroli nad postawą. Innymi przyczynami wad postawy mogą być: wady słuchu, wzroku, schorzenia układu oddechowego ale również nieprawidłowe nawyki ruchowe (niewłaściwe noszenie dziecka, ubieranie, karmienie), siedzenie, stanie itd.

Jeżeli zauważyli Państwo u swojego dziecka jakiekolwiek objawy wad postawy, należy niezwłocznie zgłosić się do gabinetu rehabilitacji.

Nieutrwalone u dzieci nieprawidłowości postawy poddają się korekcji. Osiągnąć to można eliminując przyczyny ich powstania, przestrzegając zasad odpowiedniego trybu życia, wyrabiając prawidłowe nawyki oraz przez ćwiczenia korekcyjne.

Dlatego też tak bardzo ważna jest szybka reakcja, aby przełamać nieprawidłowe nawyki jak również zaszczepić chęć i potrzebę ruchu.

Rehabilitacja dzieci w naszym gabinecie

Pracując z dziećmi koncentrujemy się na wytworzeniu prawidłowego nawyku ustawienia głowy, kręgosłupa, stóp i kolan oraz sprzyjamy prawidłowemu rozwojowi fizycznemu, postawy i kondycji fizycznej dzieci.

Zajmujemy się m.in:

• Choroba Scheuermanna
  • Wady postawy – Plecy okrągłe, plecy płaskie, plecy wklęsłe, plecy wklęsło-okrągłe
  • Kurza klatka piersiowa, szewska klatka piersiowa
  • Wady kończyn dolnych u dzieci (Szpotawe kolana, koślawe kolana, płaskostopie u dzieci)
  • Skolioza u dzieci

W zależności od wieku dziecka oraz rodzaju schorzenia proponujemy dwa rodzaje zajęć:

• Korektywa – zajęcia odbywające się w grupach do 4 osób
  • Indywidualna praca z dzieckiem – niwelowanie powstałych już nieprawidłowości narządu ruchu