Dyskopatia

W przypadku dyskopatii, czyli schorzeń krążka międzykręgowego, rehabilitacja powinna następować jak najszybciej. Leczenie fizjoterapeutyczne musi nie tylko być pomocne w uśmierzaniu bólu, ale powinno oddziaływać na przyczyny występowania dolegliwości. W innym przypadku epizody bólowe będą występowały ponownie.

Rehabilitacja Dyskopatii – podstawą skutecznego leczenia jest trafna diagnoza

Dyskopatia, przepuklina jądra miażdżystegoWszelkie działania muszą opierać się na wnikliwej diagnostyce, bez której zabiegi fizjoterapeutyczne mogą nie odnieść zamierzonego skutku. Nowoczesne metody fizjoterapii np.: Metoda McKenziego, Metoda Cyriax’a, czy Plaatsmana’a, dysponują rozwiniętymi technikami diagnostycznymi i stanowią znakomite uzupełnienie lub alternatywę wobec badań radiologicznych, takich jak: rezonans magnetyczny czy tomografia komputerowa.

W zaawansowanych przypadkach, których objawy świadczą o uszkodzeniu układu nerwowego, lekarze i terapeuci decydują o zastosowaniu metod inwazyjnych. Jednak dostępne dane wskazują na to, że blisko 90 proc. dyskopatii można leczyć zachowawczo, korzystając m.in. z terapii manualnej, fizykoterapii i kinezyterapii oraz farmakologii.

Możesz uniknąć operacji i przestać truć się tabletkami

Korzystając z usług rehabilitantów można uniknąć niebezpiecznych następstw operacji, a także zminimalizować występowanie skutków ubocznych przyjmowania leków przeciwbólowych. Wspominając o środkach przeciwbólowych, należy podkreślić, że samo ich przyjmowanie, bez wiedzy specjalisty i w zastępstwie ewentualnego, następującego po konsultacji leczenia, jest działaniem na własną szkodę.

Dyskopatia, której nie objęto leczeniem z pewnością będzie postępowała. Rozwiną się zmiany zwyrodnieniowe, które zaczną obejmować kolejne odcinki kręgosłupa. Oznacza to także, że ból będzie występował częściej i będzie jeszcze dotkliwszy. Następstwem zaniechania leczenia może być kalectwo wiążące się z niemożliwością wykonywania podstawowych czynności niezbędnych do prowadzenia samodzielnej egzystencji.

Rozpocznij walkę z bólem

Przepuklina krążka międzykręgowego objawia się ostrym bólem pleców. Ból ten nierzadko promieniuje na kończyny, doprowadzając do ich drętwienia. Chory ma trudności z poruszaniem się, siedzeniem, a nawet z leżeniem. Często z powodu swoich dolegliwości nie może zasnąć bez użycia środków farmakologicznych.

Dlatego pierwszym celem rehabilitacji w przypadkach dyskopatii jest zmniejszenie lub całkowite wyeliminowanie bólu. Niwelowane jest przemieszczenie krążka międzykręgowego. Następnie fizjoterapeuta stosuje techniki zmniejszające napięcie mięśniowe, co prowadzi do poprawy stanu funkcji ruchowych kręgosłupa.

Podjętą rehabilitację dyskopatii należy kontynuować także po ustąpieniu bólu. Jest to ważne z uwagi na budowanie pozytywnych wzorców ruchowych. Chory musi nie tylko wiedzieć, jakie pozycje i rodzaje ruchu sprzyjają zaognieniu dolegliwości, ale także wypracować sobie odpowiednie odruchy.

Czynna walka z dyskopatią

Pacjent kończący rehabilitację dyskopatii musi być świadomy tego, jakie rodzaje aktywności są dla niego niebezpieczne. Unikanie przeciążania kręgosłupa, zachowanie prawidłowej postawy i stosowanie ćwiczeń korekcyjnych oraz wzmacniających gorset mięśniowy w znacznej mierze może pomóc w uniknięciu nawrotów bólu.

Dobry terapeuta uświadomi i wyedukuje pacjenta na temat mnogości czynników mających wpływ na występowanie dolegliwości. Rehabilitacji nie powinno postrzegać się zatem jedynie jako szeregu zabiegów mających usprawnić aparat ruchu, ponieważ jest ona procesem prowadzącym do pełnego uzdrowienia, którego skutki będą odczuwalne także po okresie stosowania środków terapeutycznych.

Zachęcamy do konsultacji z współpracującymi z naszą placówką specjalistami. Ich wiedza i doświadczenie pomoże Państwu w jak najszybszym powrocie do zdrowia.

Related: what size container to brine a chicken, 2022 california gubernatorial election candidates, bobcat t590 fuse panel diagram, 42034233ff68f87f763a7b085b417 high school long jump record in feet, obituaries fort wayne in, judy laterza today, jenna browder parents, waitrose uniform size guide, the worst thing you can do to a narcissist, michael darling gloversville, west yellowstone snowmobile expo 2022, personal hygiene group activities for adults, grazing land for rent northumberland, milburn stone spouse, dragonfable leveling guide,Related: hillcrest development partners austin texas, 13820132d2d5155deeb1e9f864545b282b5a1 creation of agency relationship, do cheez its contain pork, moon trine saturn composite lindaland, wayne williams documentary, what is spike’s real name from mojo in the morning, gordon county arrests, madison comprehensive high school staff directory, bexar county road closures, thomas mcnamara obituary, phoenix brewery wateringbury, restaurants in sorrento with a view, cool military callsigns, benefits of boiled grapefruit peel, ramsgate property for sale at auction,Related: silver nitrate and hydrochloric acid physical or chemical change, tutto fresco nutrition information, clifton larson allen principal salary, contravention code 52m city of london, jackie venson husband wesley, where is the horned statue in hateno village, terry labonte daughter, sunrise mobile home park lutz, fl, emojis que usa un chico cuando le gustas, long beach naval shipyard employees forum, wrestling classes london, rust keyboard capture, violent offender registry helena, montana, difference between baptist and presbyterian, most expensive wings in royale high,Related: uzette salazar resigns, malik thomas obituary, charlotte mugshots search, female body language legs sitting, pros and cons of living in beaufort, nc, foreclosed homes for sale in st george utah, acteur feminine in french, president nelson vaccine statement, mike golic arizona house, astrazeneca pension contact, recent arrests in fannin county, ga, how to enable oem unlock without developer options, scattering gardens in illinois, three things about elsie spoilers, american society of transplantation conference 2022,Related: does mio make you constipated, scott clendenin uscg, how long after mating do finches lay eggs, mouseout jquery not working, nba players from uw milwaukee, 13821953d2d515350d039a4182d97bd9aa demi lovato getty images, private landlords no credit checks charlotte, nc, kilgore funeral home obituaries, phillip robinson obituary, sa police commissioner salary, williamsport crosscutters 2021 roster, mossberg 702 plinkster tactical conversion kit, matt crafton wife, luka magnotta cat killer video python, graham rogers and hunter parrish,Related: presenta una amiga a mark quizlet, joint force air component commander sejpme, john considine jr, jasin todd melody van zant, sanctuary camelback wedding cost, fever and chills after iron infusion, austin funeral home whitefish, mt, boatshed bar and grill seaworld menu, north node square lilith synastry, slipknot members height, there is an impediment with my service kelly connect, pizza muffins biscuits, katangian ng pangunahing tauhan sa epiko, spotify only plays 10 seconds, city of lakewood sales tax login,