Rehabilitacja kręgosłupa

rehabilitacja kręgosłupa, model człowieka trzymającego się za tył pleców w odcinku lędźwiowymBól kręgosłupa to plaga dzisiejszych społeczeństw krajów rozwiniętych i rozwijających się. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn absencji i chorobowej i niezdolności do pracy. Dotyka coraz młodszych ludzi a z reguły jest rezultatem zdobyczy cywilizacyjnych.

Na bóle kręgosłupa cierpi rocznie blisko połowa dorosłej populacji, a aż 80% wszystkich dorosłych na przestrzeni całego życia będzie miało przynajmniej jeden epizod dolegliwości bólowych kręgosłupa. (New England Journal of Medicine 1991,325). Ból kręgosłupa jest najczęstszą przyczyną niesprawności w populacji czynnej zawodowo. Najnowsze badania wskazują, że pierwszy ostry epizod bólowy może powodować nawracające dolegliwości. W krajach rozwiniętych liczba zabiegów operacyjnych na kręgosłupie wzrosła 5-krotnie! Koszty spowodowane dolegliwościami bólowymi kręgosłupa są więc OLBRZYMIE.

Najczęściej spotykane problemy z kręgosłupem to:

• Ból kręgosłupa lędźwiowego
  • Ból kręgosłupa szyjnego
  • Napięciowy ból głowy
  • Ból kręgosłupa piersiowego

Rehabilitacja kręgosłupa w naszym gabinecie

Po dokładnym zebraniu wywiadu i badaniu funkcjonalnym uzyskujemy kompletną informację na temat pacjenta. Symptomy i objawy są interpretowane i skatalogowane w formie „wzorców klinicznych”. „Wzorzec kliniczny” jest szczególnym zachowaniem się zaburzeń lub grup zaburzeń. Dla wszystkich obrazów klinicznych oferujemy lokalne, bezpośrednie, sprawne i bezinwazyjne leczenie.

Rehabilitacja kręgosłupa odbywa się za pomocą technik manipulacyjnych zwanych terapią manualną. Zabieg ten jest prosty w wykonaniu, logiczny, bezpieczny i szybko przynosi rezultat. Manipulacja w przypadku kręgosłupa „dyskowego” ma na celu redukcję przemieszczenia.

Głównym celem rehabilitacji kręgosłupa za pomocą manipulacji jest powrót do pełnego, bezbolesnego zakresu ruchu. Poprawę uzyskuję się dość często już podczas pierwszych sesji.
Po udanych manipulacjach rehabilitacja kręgosłupa w kolejnym etapie polega na rozciągnięciu przykurczonych struktur, jak również wzmocnieniu osłabionych mięśni. Bardzo istotne jest, aby rozpocząć rehabilitację ruchową, zaraz po zniwelowaniu przemieszczenia krążka międzykręgowego. Jednakże bez zmiany nieprawidłowych wzorców ruchowych i nauki prawidłowego obciążenia kręgosłupa nie jest możliwy długotrwały pełny powrót do zdrowia.

Zapraszamy na rehabilitację do Klubu New Age Fitness – Warszawa Białołęka.