Integracja sensoryczna

Specjalizujemy się w diagnozie i terapii integracji sensorycznej oraz terapii ręki. Bardzo lubimy pracę z maluszkami, już od 18 miesiąca życia. Nieprawdą jest, że diagnozuje się tylko dzieci po czwartym roku życia. Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie i z dużą wrażliwością. Nasze dziesięcioletnie doświadczenie z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi (ok. 2008-2019) zdobywane w Sensum Mobile pod okiem prekursora metody IS w Polsce, pana Zbigniewa Przyrowskiego pozwala nam podejmować się najtrudniejszych wyzwań.
W latach 2019-2022 podjęłyśmy współpracę z zespołem logopedów i neurologopedów aktywnie współtworząc placówkę Gotowy do mowy & Gotowy do ruchu. Zajmowałyśmy się tam usługami z zakresu integracji sensorycznej, terapii ręki (diagnostyka, terapia, turnusy terapeutyczne).
W swojej pracy stawiamy na podnoszenie kwalifikacji i wiedzy, stale się doskonalimy, publikujemy artykuły. Brałyśmy udział w kilku projektach badawczych dotyczących opracowania nowych narzędzi do diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci w różnym wieku mi.in. standaryzacji polskich testów diagnostycznych PSTIS.

Gabinet rehabilitacji przy Modlińskiej 115 to kolejne wspólne przedsięwzięcie teamu terapeutek Katarzyna Jakubik & Michalina Ziątek. Miejsce wyposażone jest w atestowane sprzęty oraz pomoce terapeutyczne. Rozwijamy się dla Was.

INTEGRACJA SENSORYCZNA – DLA KOGO?

  • dzieci od 18 miesiąca życia, przedszkolaki, uczniowie szkoły podstawowej
  • dzieci z różnymi niepełnosprawnościami min. z autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa, nadpobudliwością psychoruchową, u których często współwystępują zaburzenia integracji sensorycznej.

Kiedy możemy podejrzewać, że niepokojące zachowania naszej pociechy są skutkiem zaburzeń integracji sensorycznej? Poniżej znajduje się kilka najważniejszych wskazówek:

  1. Zachowania będące wynikiem nieprawidłowego odbioru, przetwarzania i interpretowania przez system nerwowy wrażeń dotykowych:
    a. Dyskomfort, niechęć do noszenia pewnych ubrań, faktur, butów.
    b. Problemy z myciem, czesaniem, obcinaniem włosów i paznokci, kąpielą, smarowaniem kremem, chodzeniem po piasku i trawie.
    c. Zwracanie dużej uwagi na brudne ręce, odruchowe wycieranie, niechęć do dotykania pewnych faktur, struktur.
    d. Unikanie aktywności plastycznych związanych z manipulowaniem w różnych strukturach.
    e. Niechęć do trzymania jedzenia rączkami – zwłaszcza, gdy można się od niego ubrudzić.
    f. Wzrokowe ocenianie – jedzenia, tego co ma być brane do ręki.
    g. W grupie dzieci – przyjmowanie pozycji obserwatora, niechęć do wchodzenia w sytuacje tłumu, gdzie dziecko jest narażone na nagły bliski kontakt z innymi.
    h. Ma obniżony próg bólu i nie czuje, że się skaleczyło, ubrudziło. Może nie zwracać uwagi na niestarannie założone ubrania.
  2. Zachowania będące wynikiem nieprawidłowego odbioru, przetwarzania i interpretowania przez system nerwowy wrażeń przedsionkowych i proprioceptywnych:
    a. Dziecko nie lubi zabaw na huśtawkach/karuzelach, niestabilnych powierzchniach lub przeciwnie – huśta i kręci się bez umiaru, jest nadmiernie pobudzone.
    b. Unika zajęć ruchowych w przedszkolu/szkole lub nie jest w stanie spokojnie brać udziału w zorganizowanych zajęciach ruchowych w grupie.
    c. Ma problem z opanowaniem czynności takich jak: jazda na rowerze, łapanie piłki, gry zespołowe wymagające koordynacji.
    d. Często upada, potyka się, jest niezdarne ruchowo, często wypada mu coś z rąk.
    e. Ma problem z właściwym siedzeniem przy stole, łatwo się męczy, często podczas siedzenia zmienia pozycję.
  3. Zachowania będące wynikiem nieprawidłowego odbioru, przetwarzania i interpretowania przez system nerwowy wrażeń słuchowych, wzrokowych, węchowych:
    a. Nie lubi hałasu, głośnych miejsc, często zasłania uszy w reakcji na nagłe, niespodziewane dźwięki lub przeciwnie – wsłuchuje się w odgłosy z otoczenia, produkuje dużo „dźwięków” podczas zabawy.
    b. Nie lubi słońca, mruży oczy, w słoneczny dzień domaga się czapki z daszkiem i okularów przeciwsłonecznych. Lub przeciwnie – z bliskiej odległości wpatruje się w ostre światło, poszukuje w otoczeniu świecących przedmiotów, lubi bawić się nimi przez długi czas, wpatrywać się w nie.
    c. Ma ograniczona dietę, zwraca dużą uwagę na zapachy, często mówi, że coś brzydko pachnie. Wącha przedmioty, zabawki, jedzenie – poszukuje wyrazistych smaków i zapachów.

Terapeutki integracji sensorycznej to pedagodzy i członkowie Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.

Sprawdź nasze Usługi, cennik i zapisy

Integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna dla dzieci